Uw logistiek bedrijf digitaler maken? Dat kan op deze manier
Ook als logistiek bedrijf is het essentieel dat u inzet op digitalisering. Dat is niet alleen efficiƫnter voor transporteurs, maar ook voor u en uw medewerkers. Wij geven u alvast enkele tips over hoe u uw logistiek bedrijf digitaler maakt.
1. Online booking tool
Met een online agenda of online booking tool zoals Dockplanner maakt u komaf met te veel vrachtwagens en lange wachtrijen aan uw laad- en loskades. Transporteurs maken en beheren namelijk zelf hun afspraak. Elke medewerker en transporteur kan onze online booking tool op elk mobiel toestel raadplegen. Dat is enorm handig wanneer uw medewerkers aan de kade boekingen willen volgen op hun tablet, of wanneer transporteurs een boekingsherinnering krijgen op hun smartphone. Ook de flow van de afspraken is makkelijker op te volgen.
2. Koppeling met ERP-systeem
Uw online agendasysteem kan gekoppeld worden aan uw eigen ERP-systeem dankzij een API. Hierbij gebeurt een uitwisseling tussen het online agendasysteem en ERP-systeem waarbij gemaakte afspraken online automatisch overgenomen worden. Ook de geldigheid van een ordernummer kan op die manier geverifieerd worden bij een booking in Dockplanner. Zo kan alles van uw in- en/of outbound verkeer centraal geraadpleegd worden.
3. Website
Zorg ervoor dat u ook online gevonden kan worden door klanten en transporteurs. Een website met de contactgegevens, bereikbaarheid en eventuele extra specifieke info over laad- en lostypes of bepaalde goederen is onmisbaar in deze digitale tijden. U kan uw website ook gebruiken om transporteurs te informeren en hen rechtstreeks online afspraken te laten boeken.
Graag een digitaler logistiek bedrijf? Wij helpen u met plezier!
Met Dockplanner leidt u uw bedrijf de digitale wereld in. Contacteer ons voor meer info of vraag meteen een demo aan en ervaar zelf alle voordelen van deze digitale tool.