Hoe we Dockplanner implementeerden als oplossing voor online boekingen op een grote site met verschillende laad- en loslocaties
Een van onze logistieke klanten is een producent van hoogwaardige kunststofverbindingen. Hun vraag? Of we met Dockplanner een oplossing voor online boekingen konden opzetten om te laden en lossen op een grote site met 3 locaties, en met een apart dock voor bulk. Hoe we dat aanpakten en wat het resultaat was, leest u in onderstaand artikel.
Van intakegesprek tot activatie
Toen we de vraag van de klant binnenkregen, planden we een intakegesprek in. Hierin overliepen we hun huidige aanpak in verband met hun planning voor laden en lossen van goederen. Daarna bespraken we de knelpunten en wensen over hoe we dit konden verbeteren, samen met het soort setup dat de klant zelf in gedachten had.
Na het intakegesprek volgde een demo van onze online booking tool, waarin de focus lag op de wensen en verbeteringen van de klant. Hierbij gaven we persoonlijk advies en streefden we een nog hogere efficiëntie te bereiken dan vooropgesteld dankzij Dockplanner.
Zodra de demo was afgelopen, bespraken we tijdens een vervolggesprek de interne evaluatie van de oplossingen die Dockplanner kan bieden, en stuurden we de setup bij waar nodig. Hierna activeerden we Dockplanner op maat van het bedrijf en werd het intern proefgedraaid. We optimaliseerden waar nodig en gaven de tool nadien vrij voor publieke boekingen.
Geen uitdaging te groot
Er waren een aantal uitdagingen aan dit project:
- Werken met diverse boekingtypes zodat de juiste boekingen enkel konden gebeuren op de daarvoor voorziene locatie
- Eén boeking per locatie per transporteur toestaan, maar boekingen op andere locaties aanvaarden dezelfde dag voor eenzelfde transporteur
- Boekingen toelaten tot 15u de dag voordien, behalve voor transporteurs waarvoor een uitzondering werd toegekend en langer boeken toegestaan is
Uiteraard brachten we dit tot een goed einde en maakten we dit allemaal mogelijk met Dockplanner.
Geslaagd resultaat voor de klant
De klant heeft nu een globaal overzicht van alle los- en laadactiviteiten over de verschillende locaties heen. Hij kan alle boekingen en de actuele status van elke boeking opvolgen. De transporteurs hebben de vrijheid om een geschikt tijdstip naar keuze te selecteren, op kantoor of mobiel onderweg.
Deze klant was erg tevreden met onze oplossing en heeft inmiddels een 2de site uitgerust met boekingen via Dockplanner.
Wilt u ook efficiënter werken dankzij een online agenda?
Neem gerust contact met ons op en dan bekijken we wat Dockplanner kan betekenen voor u.
Wil u het meteen zelf testen? Vraag vrijblijvend een demo aan en ontdek hoe snel en efficiënt deze tool werkt.